جت هیتر چیست ؟ انواع جت هیتر و کاربرد آن - کارناطیور

جت هیتر:


 اگر بطور خلاصه بخواهیم جت هیتر ها رو توضیح دهیم نوعی بخاری صنعتی مورد استفاده در اماکن صنعتی و بزرگ مانند سوله های با کاربری مختلف اعمم از مرغداری ها یا گلخانه و... که با استفاده از مکش هوا ، حرارت  را را به آن اضافه کرده و به شکل تنظیم شده ای به محیط منتقل می کند . این ساده ترین توضیحی است که می توان از جت هیتر ارائه کرد که با توان ها و ابعاد مختلف ارائه می شوند. 

 

 

بعد از توضیح مختصر نوبت به انواع آن است که اعمم از دودکش دار و بدون دودکش می باشند:

  • جت هیتر دودکش دار: این نوع جت هیتر عمدتا برای مکان هایی استفاده می شود که نیاز به حفظ گرما و حرارت تولید شده توسط دستگاه باشد. مصرف انرژی در این نوع جت هیتر پرتی ندارد و مقرون به صرفه است. البته در نظر داشته باشید که به دلیل نوع سوخت، جت هیترها میزانی از تولید گازهای آلاینده را دارند از همین رو نباید در محیط های کاملا بسته استفاده شوند. بله باید سوله های مورد نظر از نظر تهویه هوا تامین باشند.

 

 

  • جت هیتر فاقد دودکش: این نوع جت هیتر در تولید گازهای آلاینده بر عکس نوع دودکش دار عمل می کند. چرا که گازهای مضر را به محیط بیرون منتقل می کند در نتیجه هوای گرم ایجاد شده توسط آن پاک است بنابراین می تواند برای محیط های بسته نیز مورد استفاده قرار گیرد. نوع دیگری از دسته بندی جت هیترها مربوط به نوع منبع سوختی این دستگاه می شود که در ادامه به مهمترین آن اشاره می شود.

 

 

انواع جت هیتر:

 

 

جت هیتر گازی

 

این دسته بندی کاملا مرتبط به سوخت مورد استفاده جت هیتر ها میباشد یکی از منابع تامین انرژی جت هیتر می تواند استفاده از گاز شهری باشد.

اکثر هیتر های بدون دودکش گازی هستند و از گاز شهری برای سوخت استفاده میکنند . این نوع هیتر مناسب تر و مورد استفاده بیشتر مرغداری ها اند. 

 

 

جت هیتر گازوئیلی 

 

گازوئیل پایه دیگر سوخت این نوع جت هیتر ها هستند که کوره توسط سوخت گازوئیل گرم  میشود که مشمول دو نوع دودکش دار و بدون دودکش می شوند.

 

 

جت هیتر دوگانه سوز

 

این نوع جت هیتر قابلیت استفاده هر دونوع سوخت ها یعنی هم برپایه گاز سوز و هم گازوئیل سوز طراحی و تولید میشوند که علاوه بر فواید آن باید به تفاوت قیمت آن نسبت به جت هیتر های تک سوخت نیز توجه کرد 

 

کاربرد جت هیتر :

یکی از سوالات رایج درباره جت هیتر این است که چه کاربردی دارد

مهمترین استفاده این دستگاه برای فضا های بزرگ مانند سوله های صنعتی ، مرغداری ها ، گلخانه ها و... میباشد.

 

مزایای جت هیتر 

با تمامی این توضیحات درباره اینکه جت هیتر چیست نوبت به چکیده کردن مزایای جت هیتر میرسد که قابل ذکر است :

  • سرعت بخشیدن در گرم کردن محیط به اندازه مورد نیاز
  • ماندگاری و عمر بالا
  • سهولت در نگهداری و تعمیر
  • تنظیم اتوماتیک دمای محیط

 

راهنمای خرید جت هیتر

در صورتی که قصد خرید جت هیتر داشته باشید لازم است مواردی را جهت دریافت بهترین راندمان و کارایی از دستگاه، مدنظر قرار دهید. مهمترین نکات عبارت است از:

  •   نوع جت هیتر با محیط مورد نظر  تناسب داشته باشد
  •   اندازه و ابعاد دستگاه متناسب با محیط باشد
  •   دستگاه باید قابلیت حمل و نقل آسان داشته باشد
  •   سوخت مصرف جت هیتر باید در دسترس و کم هزینه باشد
  •   سوخت مصرفی جت هیتر باید دارای ایمنی باشد

برای محاسبه و مشاوره در رابطه ابعاد اندازه مناسب دستگاه نسبت به سوله  و اماکن صنعتی خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید